Jag och min Maffiapappa II

Jag och min Maffiapappa II av Julian de la Vega och Scarlett Rudas

Jake är nu 15 år och han och hans kompis Ahmed har börjat umgås med ett par kriminella killar. Vid bokens början ska de göra inbrott i en smyckesbutik. Det är första gången Jake och Ahmed gör någonting sådant, de blir nästan tagna men kommer undan, och efter det är de eniga: aldrig mer ska de göra någonting sådant. Men Ahmed kommer på en riskfri plan, säger han… Sedan får Jake hotfulla och utpressande sms. Han dras än en gång in i en maffiahärva.

Jag tycker inte alls att den här boken är bra. Det är en mängd språkliga fel, och några detaljer i historien som inte håller. Det är mestadels korta meningar vilket gör att språket inte flyter på.

Betyg: 3 bokstaplar av 10 möjliga.

Lämna en kommentar