Nya favoritförfattare 2016

Jag har upptäckt flera författare som har blivit mina favoriter.

Cathy Glass
En brittisk fostermamma som berättar om sina fosterbarn. Jag är helt fast! Gillar också att jag får läsa om och lära mig hur det brittiska systemet funkar.

Vibeke Olsson
Har än så länge bara läst Sågverksungen och halva Bricken på Svartvik, och jag älskar dessa böcker.läst

Alex Gino
Tyckte väldigt mycket om George och hoppas på fler böcker av denna författare.

Charlotte Cederlund
Gillade Middagsmörker supermycket och ser fram emot del 2 som kommer nästnästa vecka.

Otfried Preußler
Tysk klassisk barnboksförfattare. Har än så länge bara läst Det lilla spöket.

Tom Fletcher
The Christmasaurus var en av de bästa böckerna jag läste förra året. Lite Roald Dahl-stil över den boken.

Kommentera

