Mål 2017

Dessa mål har jag med min läsning det här året. Det är nästan samma som förra året.

– läsa/lyssna på 175 böcker
– läsa 4 böcker på tyska
– läsa 18 hyllvärmare
– avsluta 8 serier
– läsa författare av 16 olika nationaliteter

Vilka böcker är det jag vill läsa då? Jo, det är många (säkert ett par tre tusen) böcker som står på min vill läsa-lista men några av de som för tillfället ligger högst upp på min lista är:

– The Rose Years – jag har tre böcker kvar i den serien
– Innovatörerna – Genierna och nördarna som skapade den digitala revolutionen. Den verkar så himla intressant!
– Böcker av Vilhelm Moberg. Trots att han är en av mina tre absoluta favoritförfattare så har jag inte ens läst hälften av alla hans böcker. Jag är mest sugen på Min svenska historia.
– Miss Peregrine’s Peculiar Children
– Ett gammalt Borgar (av Jeanna Oterdahl)
– Progidy och Champion
– Häxmästaren och Ljusets rike (av Margit Sandemo)
– The Way  See It (Melissa Sue Andersons självbiografi)
– Cathy Glass böcker

Kommentera

