Mitt år av längtan

Mitt år av längtan – Dasha Tolstikova

Dasha bor i Moskva tillsammans med sin mamma, mormor och bonusmorfar. En dag får Dashas mamma reda på att hon har blivit antagen till ett universitet i USA och flyttar därför dit i ett år. Dasha blir kvar hos morföräldrarna, och hon saknar sin mamma mycket. Men det händer mycket annat i Dashas liv, hon blir kär, men vågar inte tala om det för personen i fråga, hon träffar sina vänner, pluggar och funderar på att byta skola. Och hon läser mycket. Hela tiden, så mycket hon orkar.

Jag älskar när huvudpersonen i en bok älskar böcker och att läsa. Det ger mig en sån skön känsla, kanske mest för att det gör det väldigt lätt för mig att identifiera mig med karaktären, vilket jag gärna vill göra för att kunna uppskatta boken riktigt mycket.

Det utmärkande med den här boken är utformningen. Det är mycket illustrationer, varvat med text och även några pratbubblor. Jag älskar illustrationerna, de ger en så speciell stämning och känsla som jag inte riktigt kan förklara. Fina och känslosamma är de i alla fall.

Rekommenderas starkt!

Betyg: 9 bokstaplar av 10 möjliga.

Kommentera

