Emil & Ida i Lönneberga

Emil & Ida i Lönnebera, en tecknad film från 2013

Jag har på sistone börjat uppskatta tecknade filmer mer och mer. Tidigare avskydde jag det, men sen kom Frost, Emil & Ida och så nu Ronja Rövardotter.

Emil & Ida tyckte jag ganska bra om. Det var lite musik och även en del repliker kopierat från originalet. Först gillade jag det, men sen kände jag att det blev för mycket. Typ halva filmen var en kopia och andra halvan var nytt material. Det blev en konstig, och i mitt tycke, inte särskilt lyckad mix. Men filmen är helt klart sevärd.

Betyg: 6,5 filmklappar av 10 möjliga.

Kommentera

