Som om jag vore fantastisk

Som om jag vore fantastisk – Sofia Nordin

Det här är fortsättningen på En sekund i taget och Spring så fort du kanen berättelse om några barn och ungdomar som är ensamma kvar efter att nästan alla människor har dött i en konstig farsot. I den här boken är det Ella som är huvudperson. Ella längtar bort från 4h-gården och vill till Umeå där hon har fått radiokontakt. Förhoppningarna om att det finns fler människor kvar driver Ella och Nora iväg. Nora lämnar sin lillebror Malte i Hedvigs och Antes vård.

Den här boken är precis lika bra som de två tidigare delarna. Jag gillar att böckerna byter berättarperspektiv då man får lära känna de olika karaktärerna mycket bättre. Dessutom är det en sjukt spännande bok! Jag blev faktiskt lite rädd när jag läste. Alltså, tänkt att vara nästan ensam kvar, det ligger döda människor överallt och så hör och ser man någon levande människa, som kanske inte vill en väl, som kanske sticker kniven i dig när du närmar dig hen? Hemskt.

Rekommenderas starkt! Nu hoppas jag på en fortsättning.

Betyg: 11 bokstaplar av 10 möjliga

Kommentera

