Between Shades of Gray

Between Shades of Gray – Ruta Sepetys

Lina är 15 år och bor i Litauen. Året är 1941 och en kväll kommer Sovjets hemliga polis och slår in dörren. Familjen får bara några minuter på sig att packa, sedan förs de bort. De vet inte vart de ska, men ryktet säger att ska till ett koncentrationsläger i Sibirien. Lina, hennes lillebror och mamma skiljs från pappan.

Den här boken var väldigt, väldigt bra! Jag lyssnade på den som ljudbok och lyssnade dessutom på engelska, och jag har ibland svårt att koncentrera mig på att lyssna, så jag tror att jag missade några stycken ibland.

Berättelsen berörde mig väldigt mycket, på sina ställen var den riktigt otäck och jag blev faktiskt rädd när jag lyssnade på den en mörk kväll.

Betyg: 7 bokstaplar av 10 möjliga.

 

Kommentera

