Häxa på vift

Sabrina tonårshäxn – Häxa på vift – Diana. G Gallagher

Det här är en bok som jag tycker är så himla svår att recensera. Det finns liksom inget nytt att tycka om just den här boken, alla Sabrina-böcker är nästan likadana. Ett kärleksintresse (Harvey) + en odräglig ”bror”/kusin (Salem/Amanda) + high school + en trollformel som går snett = typisk Sabrina-bok. Och nu verkar det kanske som att jag inte alls gillar den här boken? Men det gör jag! Det jag gillar med att böckerna är så lika varandra är att jag vet vad jag får. Jag gillar också att den är lättläst och kräver ytterst lite koncentration från min sida. En bra bok att läsa när en till exempel är trött och har svårt att hänga med i handlingen i en bok men ändå vill läsa.

I just den här boken stör jag mig väldigt mycket på en sak. Sabrina drabbas av Pollyanna-feber och det som stör mig är att Pollyanna är felstavat. I boken står det bara ett L vilket är helt fel. En liten sak som jag stör mig jättemycket på. Men annars gillar jag att Pollyanna spelar en rätt så stor roll i boken, Pollyanna är en av mina absoluta favorit-flickböcker. Älskar Pollyanna-principen också, även om den emellanåt är skitsvår att tillämpa. Om du inte vet vad Pollyanna-principen är för något, googla!

Betyg: 5,5 bokstaplar av 10 möjliga

Featured image

Kommentera

