Kvinnoalfabetet bokstaven D

Vilken är din favoritförfattare med för- eller efternamn på D?
Kate Douglas Wiggin som har skrivit de klassiska böckerna på Rebecca of Sunnybrook Farm.

Berätta om en kvinna med för- eller efternamn på D som är en stor favorit och som du tycker fler borde upptäcka:
Jag måste tyvärr passa på denna fråga. Har tänkt jättemycket men kommer inte på någon.

Berätta om en kvinna med för- eller efternamn på D som du beundrar. Det kan vara en känd eller okänd kvinna, död eller levande inom vilket område som helst:
Lady Dahmer Ärligt talat så fattar jag inte hur hon orkar debattera så mycket om hon gör. Trots allt näthat och alla hot hon får… det är sannerligen beundransvärt!

Vilken kulturelle kvinna med för- eller efternamn på D har du ännu inte upptäckt?
Hildur Dixelius.

3 thoughts on “Kvinnoalfabetet bokstaven D

  1. Hehe bra sätt att beundra lady dahmer på. Annars så tycker jag mest att hon är rätt jobbig numera och hennes manshat hon kör med på Twitter tycker jag inte om, även om det råkar vara sarkasm. Jag tyckte mycket om henne för några år sen, men sen insåg jag att mycket hon gör är rätt galet, så nu läser jag nästan aldrig hennes blogg längre.

    Gilla

Kommentera

