augusti och september

Så här var det med läsningen i augusti och september:

Antal böcker: 4
Antal sidor: 973
Sidor/bok genomsnitt: 243
Sidor/dag genomsnitt: 31
Författarens nationalitet:2 norska, 1 svensk, 1 amerikansk
Författarens kön: 4 kvinnor, 0 män
Skönlitterära: 4
Böcker jag läst tidigare: 2
Bilderböcker: 0
Seriealbum: 0
Låneböcker: 0
Egna böcker: 1
Hyllvärmare: 1
Ljudböcker: 3
Påbörjade serier: 0
Sequels: 3
Avslutade serier: 0
Läsutmaningen: 2

TV-SERIER OCH FILMER
Livet enligt Rosa
Ronja Rövardotter
Bröderna Lejonhjärta
Emil i Lönneberga
Rena rama Rolf säsong 1

SEPTEMBER
Antal böcker:10
Antal sidor: 1583
Sidor/bok genomsnitt: 158
Sidor/dag genomsnitt: 53
Författarens nationalitet: 4 svenska, 2 danska, 2 brittiska, 1 tysk, 1 norsk
Författarens kön: 8 kvinnor, 4 män
Skönlitterära: 8
Böcker jag läst tidigare: 5
Bilderböcker: 0
Seriealbum: 0
Låneböcker: 7
Egna böcker: 2
Hyllvärmare: 2
Ljudböcker: 2
Påbörjade serier: 1
Sequels: 5
Avslutade serier: 0
Läsutmaningen: 6

TV-SERIER OCH FILMER
Parfymen
Sabrina the Teenage Witch säsong 1 och 2
Rena Rama Rolf säsong 2
Cirkeln

Och hur går det med målen då?

Läsutmaningen: 26/35 (ligger dock fortfarande efter jättemycket med recensionerna…)
Ljudböcker: 23/25 (ligger en bra bit före!)
Hyllvärmare: 10/18 (ligger efter)
Avsluta serier: 5/8 (ligger återigen lite efter)
Läsa författare av 15 olika nationaliteter: 7/15 (Ger upp den punkten här och nu, jag kommer inte fixa det ändå så…)
Goodreadsutmaningen: 51/80

Att läsa i oktober:
Omgiven av idioter – Thomas Erikson
Djupa ro – Lisa Bjärbo
Ja jag har mens, hur så? – Clara Henry
Florian Knol – ett alldeles vanligt kaos – Guus Kuijer
New Moon – Stephanie Meyer

Att kolla på i oktober:
Tomtemaskinen (julkalendern 1993). Jag kollar på ett avsnitt om dagen fram till den 24 oktober, i november blir det två julkalendrar (har inte bestämt vilka än) och i december slår jag på stort och kollar på tre julkalendrar. Ja, jag älskar svt:s julkalendrar och jag älskar att kolla på ett avsnitt om dagen.

Så ska jag kolla vidare på Rena rama Rolf, har precis påbörjat säsong 4.

Sabrina the Teenage Witch säsong 3.

6 thoughts on “augusti och september

Kommentera

